2011. augusztus 30., kedd

Rakott pulykamell


Na szép! :D Ilyen az én formám.
A mai ételről fotó is készült érdemes is arra, hogy felkerüljön (mondjuk a képek amúgy nem lettek valami jók...) erre nem találom a kártya olvasót és nem tudom a képet feltenni. Na mindegy, biztosan oka van neki. De ha életem párja haza jön munkából meg kérdezem tőle hol van és esetleg akkor pótlólagosan megosztom.
Bár a kinézete, mint annyi más rakott ételnek ez sem tükrözi vissza az íz adta élményt.

Ez az étek ma pulykaciciből és maradékokból készült,épp azzal a célzattal, hogy ne kelljen őket kidobni.

Kb fél kg pulykacicit vékony szeletekre vágtam és kissé meg klopfoltam. 1 tojást felütöttem hozzá öntöttem egy löttyintésnyi tejszínt sót és borsot szórtam bele és felvertem. Kb 15 dkg gouda sajtot( itt nem lehet trappistát kapni :S , de a gouda ízben nagyon hasonló) nagy lyukú reszelőn lereszeltem. 2 gerezd fokhagymát megtisztítottam 1 kisebb fej vörös hagymával együtt, a fokhagymát vékonyan szeleteltem a hagymát "laskára" vágtam. A hűtőben kallódó pick szalámi véget is kis kockákra vágtam.
Ezután kezdődött a rétegezés. A püspökkenyér forma aljába sajtot szórtam, erre jött a tojásba mártott husi, szépen kiraktam vele a formában egy réteget, majd szórtam rá a fokhagyma szeletekből a hagymának a felét is rátettem majd a szalámi felét is. Azután kezdtem előröl. Sajt, hús..... majd a végén egy kis pohár tejfölt rákentem és kb fél dl tejszínt öntöttem a tetejébe.
Alufóliával lefedtem és fél órára 200 fokos sütőbe toltam. Ezután levettem a fóliát róla és még a sajt pirulásáig vissza tettem.
Párolt barnarizsel tejfölös ubisalival kínáltam.

Képet próbálom majd pótolni Bocsi :$

3 megjegyzés:

  1. Végülis mellette döntöttem, és este meg is osztom a blogomon. Örülök, hogy a Te blogod jutott nekem a blogkóstolón.

    VálaszTörlés
  2. Kíváncsian várom, remélem neked jobb képet sikerült készítened ;) Én is örülök, hogy nálam kóstolgattál ;)

    VálaszTörlés
  3. Elkészült, és már fent is a blogon. Remélem majd tetszik.

    VálaszTörlés