2011. október 24., hétfő

Vajas,sajtos pillangó





Régebben az NLC-n nézelődve akadtam rá erre a formázási technikára. Sajnos, hogy kitől ered már nem tudom pontosan, de talán ha jól emlékszem egyik topik társam fordította egy lengyel blogból. De nem akarok hülyeséget mondani. A lényeg hogy akkor megragadt a fejemben és most kiviteleztem, egy már jól bevált tésztával.
Ez a tészta a Lalakifli néven ismert sütike tésztája. Most csak sós változatban készült vacsora gyanánt.
Kereszt lányaim is kóstolták. Mielőtt leültek az asztalhoz volt csivitelés meg beszéd, de ahogy beleharaptak azonnal csend lett, és ez eltartott egy darabig. Én ebből arra következtettem, hogy ízlik nekik amit eléjük tettem.
Mondjuk ennek az étkezés végén már hangot adtak :D

70 dkg lisztet a robot táljába tettem közepében kis mélyedést csináltam amibe 2 evőkanál kristálycukrot szórtam. Erre rámorzsoltam 5dkg élesztőt, és nyakon öntöttem 1 dl langyos tejjel. Magára hagytam, az élesztő gombák had dolgozzanak. Amikor felfutott(barna hab képződött) bele ütöttem 2 egész tojást, 1 csipet sót és 1 kis doboz kefirt valamint 1 dl étolajat tettem még hozzá. Ezt az egészet a robival jó alaposan kidagasztattam. Mikor elkészült vele lisztezett deszkán kicsit át gyúrtam és vissza tettem a tálba keleszteni. Kétszeresére kelesztettem.
Most nem azzal a technikával csináltam mint a kifliknél, hanem kinyújtottam a tésztát 2-3mm vastagra, megkentem sós vajjal( 20 dkg vaj+ 2 ek! só)és megszórtam sajttal.
Ezután pizzavágóval téglalapokra vágtam a tésztát kb 5x8-10 cm esre.
Feltekertem...

Két végét behajtottam...

Ráfordítottam a hajtott felére és konyhai ollóval két oldalról bevágtam, úgy hogy a közepén egybe maradjon...

Majd a lepke szárnyait kihajtottam.

Sütőpapiros lemezre tettem őket , lekentem felvert tojással és 20 percig még pihentettem.
Ezután szép pirosra sütöttem őket 180 fokos sütőben cirka 15-20 perc alatt.
Ennyi idő viszont nem kelett hozzá, hogy jóllakjon belőle a famili :D :D

4 megjegyzés:

  1. Nem mondtál hülyeséget, tényleg lengyel blogból ered, legalábbis én ott találtam. Érdemes szétnézni, egy csomó jó dolgot talál ott az ember lánya :) (mojewypieki.blox.pl)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a megerősítést... :) Tehát akkor az emlékeim nem csaltak meg.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon cuki kis pillangók! Én is szeretem a kelt tésztákat formázni, alakítani...

    VálaszTörlés
  4. Belinkeltem ezt az elkészítési módot, köszönöm :-)

    VálaszTörlés