2012. november 21., szerda

Mirinda torta



Vagy üdítő, vagy fanta, ki hogyan ismeri.... Eddig még nem csináltam így torta formában csak szeletnek, de kisebbik keresztlánykámnak 9. én volt a szülinapja, és ezt kérte tőlem, hogy süssem meg.
A buli egy közös ismerősünk éttermében volt oda szállítottam el tortát is, kicsit megviselte, de nem lett különösebb baja. Az íze meg fenomenális volt, legalábbis szerintem.

Az eddigiekkel ellentétben kicsit változtattam a recepten, és meg kell mondanom előnyére vállt...

26 cm átmérőjű torta formával dolgoztam...

3 tojásos olajos kakaós piskótát sütöttem. A tojásokat szét választottam és a fehérjét egy csipet sóval elkezdtem habbá verni, hozzá adtam egyenként a tojások sárgáját, és 2 ek olajat csurgattam még hozzá, miközben folyamatosan dolgoztam össze habverővel. Eztán spatulára váltottam... 3 ek tönköly liszthez kevertem fél kávéskanálnyi sütőport, és 2 ek kakaó port. Ezt szitáltam kanalanként a tojásos masszához és, dolgoztam bele.
Kivajaztam a formának csak az alját, és a masszát bele simítottam. A sütőt már elő melegítettem 180 fokra, 20 perc alatt megsütöttem a tésztámat. Tűpróbával ellenőriztem...

Jöhet a krém összeállítása. 25 dkg túrót(itt elég krémes van így nem kell vele különösebben csinálni semmit, az otthonit villával jól át kell keverni, vagy elektromos habverővel kikrémesíteni, így nem lesz darabos a krém) összekevertem 25 dkg mascarponeval, és 20 dkg cukorral valamint 1 csomag narancsos cukorral( ez olyan mint a vaníliás cukor, ha ilyenünk nincs akkor 1 narancs vagy citrom héját reszeljük bele),  és adtam még hozzá 10 dkg vajat is ami lágy volt de nem olvasztott...

A kisült tésztát kivettem a formából az alját leválasztottam és egy tálcára tettem a lapot. A karimát vissza helyeztem köré. Rásimítottam a túrós krémet és betettem a hűtőbe.

Jöhet a tetejére a sárga réteg, aminek most pirosnak kellett volna lennie, mert a kislány azt szeretett volna , de itt ezt sem olyan egyszerű beszerezni, mármint piros szénsavas üdítőt. Három nagy áruházban nem kaptam, de  legközelebb megnézem majd egy getrinktben is. Az olyan italnagyker féle.

7 dl szénsavas üdítő italt felfőzünk 2 cs vaníliás pudinggal és 2 ek cukorral. Pont úgy mintha tejjel főznénk és nem üdítővel. Vigyázva állandó kevergetés közben főzzük fel, mert hamar odakaphat. Jó sűrűre főzzük...

Pár percig hagyjuk hűlni, majd a hűtőből kivesszük a félkész tortát és a tetejére simítjuk a színes réteget is.

Hagyjuk hűlni kicsit, fogyasztásig hűtőben tároljuk ;)


Én most cukor gyöngyökkel és ostya hópelyhekkel tettem ünnepélyessé a tortámat. A cukor gyöngyöm eddig sosem olvadt meg bármibe is tettem, most ez is megdőlt ugyanis ezen a tortán megolvadt de senki nem bánta így legalább nem tört bele senkinek a foga ;)

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett a torta..én is pont ilyen tortát készítettem a kislányom szülinapjára...mert az üdítős süti a kedvence...:):)

    VálaszTörlés